logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۰۷۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان:

افزایش 7 برابری ورودی آب به سدهای استان زنجان/ سدهای استان زنجان پر آب است

افزایش-7-برابری-ورودی-آب-به-سدهای-استان-زنجان-سدهای-استان-زنجان-پر-آب-است

مدیرعامل آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به افزایش منابع ذخیره آب سدهای استان زنجان گفت: وردی آّب به سدهای استان زنجان امسال 7 برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

یوسف رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آمار بارندگی ها در سال آبی 98-97 اظهار کرد: در سال آبی 98-97 میزان بارندگی‌ها نسبت به سال قبل 76 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین به میزان تغییرات بارشها در بلند مدت در سطح استان افزود: تغییرات بارشها نسبت به متوسط بلند مدت 54 درصد رشد داشته و جزء سه استانی بودیم که وضعیت خوب و بالاتر از نرمال داشتیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه این بارش‌ها سبب شده ورودی آب سدها حدود 200 میلیون متر مکعب شود عنوان کرد: این در حالی است که در سال گذشته میزان ورودی آب به سدهای استان زنجان حدود 29 میلیون متر مکعب بود.

وی با اشاره به افزایش ورودی آب به سدهای استان زنجان عنوان کرد: در واقع رشد ورودی آب به سدهای استان زنجان امسال 7 افزایش یافته که بسیار قابل ملاحظه است.

رضاپور با اشاره به اینکه اگر سد کینه ورس نبود قطعا ابهر و شهرهای مسیر تا شهر تاکستان امسال از سیل آسیب می‌دیدند عنوان کرد: این سد دوبار پر و سپس خالی شده و اکنون نیز پر شده است.

وی بیان کرد: سد تالوار نیز که قبلا ذخیره آبی کمی داشت، الان بصورت روزانه تخلیه می‌شود تا اراضی تملک نشده زیر آب نرفته و آسیب نبینند و گرنه تاکنون بیش از 50 درصد سد پر شده بود.

//ع

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر